Tænk på din kommunikationsstrategi

Kommunikation & medier (Foto: beautifultrouble.org)

Kommunikation & medier (Foto: beautifultrouble.org)

Der ikke gode tider for virksomheder lige i øjeblikket. Finanskrisen udhuler kundernes pengepunge, og købekraften er ikke, hvad den har været. Dog kan man måske håbe, at det vender de næste par måneder, fordi vi ærmer os december måned. Det er her salget stiger for de fleste virksomheder, der sælger produkter, som egner sig godt til julegaver. Derfor er det også nu, du skal sætte ind, inden det er for sent. Det kan du blandt andet gøre med den helt rette kommunikationsstrategi, der kan få kundernes øjne op for dig.

PR og branding får slaget til at stige

Hvis du vil have fat i nye kunder eller få dine nuværende kunder til at købe ekstra meget hos dig her i tiden for julegaveindkøb, så skal du sætte ind på PR- og branding-området. Det gælder både pressemeddelelser, så medier måske kan skriver om et nyt spændende produkt, som du har lanceret. Men det gælder også om at brande lige nettop dit mærke frem for alle de andres. Derfor er det også vigtigt, at du finder ud af, hvad det er, der adskiller dine produkter fra konkurrentens. Det kan du blandt andet bruge en kommunikationsstrategi til at finde ud af. Det hele gælder om planlægning, og det er med at komme i gang, for butikkerne rundt om i landet bugner allerede af julepynt. Det kan også være, at du skal sætte ind overfor ekstra reklame i de to kommende måneder. Hvor reklamen skal være i, vil den rette strategi kunne hjælpe dig med. Det afhænger simpelthen af målgruppen for dine produkter.

Læs mere om kommunikation lige her

Share

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *