Markedsføringsstrategi – Hvad vil jeres målgruppe have?

Markedsføring og branding (Foto: tawanike.com)

Markedsføring og branding (Foto: tawanike.com)

For at få så mange af jeres produkter afsat som muligt, er jeres virksomhed nødt til at indkredse en målgruppe. Hvem henvender jeres produkt sig særligt til og hvem skal I særligt henvende jer til? Når I har fundet frem til målgruppen, skal i sætte jer nøje ind i, hvordan i bedst kommer i kontakt med denne målgruppe og bedst fanger deres interesse.

Der er forskel på folk

Forskellige grupper i samfundet har forskellig smag og forskellige forventninger. I skal finde ud af, hvad der tiltrækker netop jeres målgruppe. Er gruppen for eksempel unge mennesker, bør en stor del af jeres markedsføring foregå på nettet, hvor de unge bruger en stor del af deres tid, både når de skal handle og når de er sociale. Dernæst forventer de en markedsføring, som går lige til sagen og som forkæler både syns og høresanserne. Et ældre segment vil omvendt helst have en markedsføring, som er udførlig, forståelig og enkel. Ud fra disse overvejelser kan i lægge en strategi, hvor i trin for trin sørger for, at I opfylder målgruppens forventninger og behov. Sådan gør I de rigtige mennesker interesserede i jeres virksomhed.

Læs mere om markedsføringsstrategi her.

Share

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *