Markedsføringsstrategi – Gør din virksomhed fokuseret

Markedsføringsstrategi (Foto: linkad.dk)

Markedsføringsstrategi (Foto: linkad.dk)

Det er som bekendt ikke effektivt at skyde med spredehagl. Når man er på jagt er det vigtigt at tage sigte for at kunne ramme byttet præcist og effektivt. Det samme gælder, når din virksomhed er på jagt efter kunder. Jo mere I målretter jeres markedsføring, jo større chance er der for, at potentielle kunder vil blive interesseret i jeres produkter og ydelser. Virksomheden bør fremstå fokuseret, professionel og vidende om det pågældende område, når I markedsfører jer selv.

Målret arbejdet

For at kunne målrette jeres markedsføring så meget som muligt, er det nødvendigt at udvælge en målgruppe. Som virksomhed kan I sagtens have flere forskellige målgrupper til forskellige projekter, men I bør snævre markedsføringen af det enkelte produkt til en enkelt målgruppe. Til det skal der bruges en markedsføringsstrategi, som indeholder overvejelser om både udformning og metoder i forhold til markedsføringen. En ung målgruppe adskiller sig fra en ældre, og er målgruppen de midaldrende i Gentofte, skal markedsføringen tilpasses anderledes end til de midaldrende i Holstebro. Ved at målrette markedsføringen oplever kunderne, at der bliver talt direkte til dem og at det kan betale sig for dem at se nærmere på jeres virksomhed. En målrettet markedsføring skaber troværdighed blandt kunderne.

Læs mere om markedsføringsstrategi her.

Share

2 Responses to Markedsføringsstrategi – Gør din virksomhed fokuseret

  1. Pingback: Din markedsføringsstrategi skal vise, hvem du er

  2. Pingback: mMarkedsføringsstrategi - Hvad vil jeres målgruppe have?

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *