Kommunikationsstrategi – Gør virksomhedens budskab klart

Kommunikation (Foto: silhouet.dk)

Kommunikation (Foto: silhouet.dk)

Mange virksomheder vil gerne flere ting på én gang. Allerhelst vil man tale til kunder fra alle segmenter og man vil gerne opfylde alles behov på én gang. Desværre er virkeligheden den, at man må vælge. Man kan ikke opfylde alles forventninger på samme tid. Hvis man forsøger, risikerer man at sætte det hele over styr. Folk vil have målrettet kommunikation. Du skal kun ville dem noget. Det har også betydning for den kommunikationsstrategi man lægger for dagen. Virksomhedens budskab være klart, præcist og målrettet.

Tænk før I taler

For at lave den bedste kommunikation ud af huset, er det vigtigt at man tænker sig grundigt om før man taler. Vigtigst er det at målrette sin kommunikation. Hvem er modtageren af jeres budskab og produkter? Er det børn, unge, gamle, mænd, kvinder eller hvad? Jeres kommunikation skal tilrettelægges og formes efter modtageren. Det gælder både i forhold til kommunikationens form og i forhold til budskab. For nogle grupper giver de mening at kommunikere gennem internettet, for eksempel på de sociale medier. For andre skabes der bedst kontakt gennem det visuelle, for eksempel videoer eller billeder. Kommunikationen er vigtig i alle henseender, fordi det kun er ved at kommunikere med omverdenen, at dine produkter finder vej ud til kunderne. Det kræver en fornuftig og gennemtænkt kommunikationsstrategi.

Læs mere om kommunikationsstrategier her.

Share

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *