Kommunikationsstrategi for de sociale medier

Kommunikation (Foto: en.wikipedia.org)

Kommunikation (Foto: en.wikipedia.org)

Er din virksomhed på de sociale medier? Hvis du af den ene eller anden grund endnu ikke har omfavnet de sociale medier, så læs med her hvordan du hurtigt og nemt kommer i gang.

Det er let at logge ind på sin profil og oprette en side, men der er lige nogle overvejelser du bør gøre først. Hvem skal løbende holde profilen opdateret? Dette gælder både rent grafisk men også i forhold til opdateringer på væggen og dialog med de besøgende. Hele ideen bag de sociale medier er netop at gå fra en analog måde at kommunikere til en dialog. Det kræver, at man er i stand til at lytte, stille spørgsmål, lytte igen osv. En god ide er simpelthen at starte med en lille strategi for kommunikationen på de sociale medier, og du kan starte med at stille dig selv disse 3 spørgsmål:

  • Hvem vil vi gerne ramme og hvor rammer vi dem bedst muligt?
  • Hvad vil vi gerne tale med dem om og hvad vil vi gerne lytte til?
  • Hvem har ansvaret for profilen, opdateringer, grafik, dialog osv.?

Når du har svaret på disse, er din lille kommunikationsstrategi for de sociale medier sådan set klar. Det er tid at logge ind på din personlige profil og oprette en ny ”Side”. Husk at gøre profilen færdig ved at uploade billeder, tekst, oplysninger om virksomheden osv. Sørg for at opdatere ofte og lyt til dine brugere. Spørg dem om hvad de synes om dig og dine produkter. Der er en masse brugbar viden at hente her, men tag dine besøgende seriøst, nøjagtig som hvis de fysisk gik ind i din butik.

Klik her hvis du søger hjælp til din kommunikationsstrategi!

Share

One Response to Kommunikationsstrategi for de sociale medier

  1. Pingback: Kommunikation og pr for nybegyndere

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *