Kommunikation og pr for nybegyndere

Kommunikation og PR (Kilde: Flickr.com)

Kommunikation og PR (Kilde: Flickr.com)

Som iværksætter og nyslået virksomhedsejer skal du gøre dig nogle tanker omkring dit firmas navn og ansigt udadtil. Virksomhedens evne til at profilere sig kan nemlig være forskellen på plus og minus på bundlinjen.

Derfor er det vigtigt, at du tidligt i processen sætter dig ned og overvejer nogle få ting, så du kan skabe en effektiv kommunikationsstrategi.

Kommuniker med din målgruppe

Først og fremmest skal du lægge dig fast på, hvem du gerne vil have fat i. Hvad end du er tømrer eller sengeforretning, så er dit firmas succes afhængig af, at du har nogle kunder, der køber dine produkter eller ydelser. Derfor skal du gøre op med dig selv, hvilke mennesker du vil sælge til. Det vil hjælpe dig meget i processen med at målrette din markedsføring og derved øge salget.

God kommunikation = Synlighed

Simon Spies sagde engang at ”al omtale er god omtale.”

Om han har fat i det rigtige, kan være svært at sige, men du er i hvert fald nødt til at sikre dig, at de mennesker, som du gerne vil sælge til, ved, hvem du er. Derfor skal du ud og gøre opmærksom på dig selv og dit produkt.

Som ny virksomhedsejer kan det dog være svært at se sig ud af strategier og metoder for PR og kommunikation, målgruppeundersøgelser osv. Er du i tvivl, er det altid en god ide at finde et kompetent mediebureau.

Share

One Response to Kommunikation og pr for nybegyndere

  1. Pingback: Sociale medier: Nå ud til fremtidens kunder

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *