Hvordan skaber du synlighed om virksomheden på facebook?

Facebook (Foto: Facebook.com)

Facebook (Foto: Facebook.com)

Der er kamp om fansene, for dybest set, hvorfor skal private med en tilkendegivelse á la ”synes godt om” eller sit ”like” sættes i bås med en given virksomhed. Med andre ord, whats in it for the consumers? Der skal nemlig være et eller andet, der gør det attraktivt at sætte sin ”godkendelse” på en virksomhedsprofil.

I denne proces kan det være en overordentlig god idé at tænke flermedielt. Det vil sige giv dine fans /dem, der ”synes godt om” noget relevant indhold at like. Med indhold, tænk da gerne ud af boksen. Indhold er ikke kun skrift, men også:

  • billeder
  • links
  • video

Det er nemlig, alt sammen, lige vigtigt.

Vær konkret og oplysende på din profil.

Opret en velkomstside, hvor du er klar i mælet omkring, hvad får man ud af at være fans. Hvorfor støtte og engagere sig i virksomheden?

Og husk, vigtigst af alt, at være på forbrugerens side – engager dine fans og vær ikke kun kampagneopdateringer orienteret!

  • sælger du gryder, skriv om mad og gode tilberedningsråd
  • sælger du kameraer, del fototips mv.

OBS. Afstemninger virker altid god. Brug det løbende.

Læs mere om online reklame her!

Share

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *