Google Analytics og søgemaskineoptimering

Google (Foto: Google.dk)

Google (Foto: Google.dk)

Google Analytics er ét af markedets bedste web analytics værktøjer, og så er det tilmed gratis! Har man en hjemmeside eller en webshop, findes der ingen undskyldning for ikke at bruge Google Analytics, og her kan du læse mere om hvorfor.

Hold øje med din trafik

Uanset (næsten!) hvilken type af hjemmeside eller webshop man har, er det relevant at spore hvor meget trafik man får samt hvor trafikken kommer fra. Dette er selvfølgelig relevant, da det giver mulighed for at optimere sin indsats samt sætte mål og afgøre om man når disse mål. Bruger man eksempelvis ressourcer på SEO er det yderst relevant at følge hvor meget organisk trafik man får. Man kan blandt meget andet også se top landing pages og top søgeord, som er rigtig gode værktøjer, når man skal optimere yderligere.

Avancerede muligheder for webshops

Driver man en webshop er der med Google Analytics alle muligheder for at spore trafik, salg, konverteringsrater og meget andet. Det er et uundværligt værktøj til at spore sine forskellige trafikkilder og deres betydning for salget. Der er mulighed for at opsætte mål, hvilket blandt andet kan bruges til at optimere købsprocessen og se hvor de besøgende eventuelt falder fra.

Du kan læse mere om Google Analytics, opsætning og brug her (Google Analytics officielle support forum på engelsk).

Share

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *