Facebook konkurrenceregler

Facebook retningslinjer (Kilde: Flickr.com)

Facebook retningslinjer (Kilde: Flickr.com)

Er du også træt af de ulovlige konkurrencer, der smadrer din væg på Facebook? Du ved dem, hvor du skal dele en statusopdatering eller et billede fra en eller anden virksomhed, et storcenter eller en ivrig producent?

Så er du langt fra den eneste. Problemet er nemlig, at den måde at afholde konkurrence på virker. Det spreder sig som ringe i vandet, det er nemt og brugerne, der er til fals for sådanne metoder er åbenbart ligeglade med, hvordan deres vægge efterfølgende fremstår for besøgene – for ikke at snakke om, hvad de påfører deres egne venners nyhedsfeeds.

Vi bliver jo plastret til med updates fra dem, der deler alt.. 10 gange om dagen skal jeg så forholde sig til at min veninde har delt buksetroldens, brillemanden, ørelægens og tandklinikkens fuldstændige ligegyldige billeder. Så er facebook ikke længere relevant. For mig i hvert fald.

Nu er ombudsmanden kommet frustrerede brugere til hjælp og har varslet stramninger og store bøder, hvis man ikke overholder facebooks eksisterende regler.

Kan du dem ikke på finderspidserne, så er hovedpunkterne ridset op herunder:

  • Konkurrencer må KUN køre i en såkaldt applikation – ikke direkte på væggen!
  • Du må ikke honorere brug af Facebooks sociale funktioner(Synes godt om, kommentarer, invitationer, del osv.)!
  • Du skal oplyse at konkurrencen afholdes af dig og ikke af Facebook!
  • Du må ikke kontakte eller annoncere vinderen via væggen, disse data skal opsamles i applikationen.

Er det uoverskueligt at navigere i, så find en professionel partner, der kan hjælpe dig med en strategi for de sociale medier.

Share

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *